keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Paasto

Päätin tänä vuonna kokeilla paastoa. Olen monena vuonna katsellut sivusta kun jotkut ovat pitäneet sen vähän päälle kuukauden paastonajan. Ja tänä vuonna lähdin myös mukaan, mutta omilla säännöilläni.


Rakastan aivan liikaa kahvileipiä. Jopa sen verran että tuli tuossa vedettyä melkein joka päivä kahvin kanssa jokin hyvä. No nyt sitten ne putosi ensimmäisenä pois. Saan kerran viikossa sortua kahvileipään, mutta muuten pysyy pullat pakkasessa. En siis syö myöskään karkki, sipsiä tms tänä aikana. Limut on myös pannassa.


Kuten olen maininnut, ilman kahvia en käynnisty. No jos pääsisi tuosta viasta eroon. Olen kofeiiniherkkä, joten juotuani kahvin olen todella yliaktiivinen. Ajattelin pyrkiä tuohon "1 kupillinen päivässä" ja siitä sitten "Juon kun on seuraa tai haluan.






Suurin päätös on ollut karsia punaista lihaa. Tämä siksi, että haluan jotain muuta kuin vain karkkilakon. Syön nyt siis kalaa, kanaa (vähän) ja kasviksia. Valitettavasti vain kroppani vaatii vähän lihaa, joten minulla on viikossa myös yksi lihapäivä, jotta en mene ihan rapakuntoon.

Sitten minulta on kysytty, että paljon ajattelin laihtua paaston aikana. No en oletettavasti yhtään. Tämä ei ole siis minulla mikään laihdutuskuuri, vaan paasto. Voisin sanoa että kyse on sisäisestä puhdistautumisesta. Ja jos tämä onnistuu tänä vuonna hyvin, niin voisi kokeilla vähän rankemmalla kieltolistalla ensi vuonna.

Onko teillä paastoa? Mitä löytyy teidän kieltolistalta?

I'm on fast. I don't eat sweets, I try to get rid of coffee and I eat only ones a week red meat. This is for me about inner cleaning, not losing weight.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Pyrin aina vastaamaan viesteihin. Rakentava palaute on kiinnostavaa.